×
×

HAKİM KONAKLARI

KONUT  |  MASTER PLANLAMA

YER
İNŞAAT ALANI
YAPIM TARİHİ
SELÇUKLU/KONYA
107.240 m²
2012
64 daire 3+1, 314 daire 4+1 konseptli olmak üzere toplam 378 adet daire ve ticari fonksiyonlar yer almaktadır. İki kol olarak konumlanan projemiz bir kol 13 blok, diğer kol 16 blok olmak üzere toplam 29 bloktan oluşmaktadır. Arazi eğimli olduğu için bloklar arasında kot farkları vardır. Bu kot farkları araziyle uyumlu bir şekilde oluşturulmuş ve araziye minimum müdahale yapılmıştır. Kot farkları iç bahçe tasarımında da değerlendirilerek peyzaj çalışması yapılmıştır.

Blokların zemin katları giriş lobisi ve sosyal alan olarak tasarlanmıştır. Daireler çift cepheli şekilde tasarlanarak her dairenin iç bahçeyi görmesi sağlanmıştır. Blokların kat sayıları farklılık gösterip 5 ile 12 kat arasında değişmektedir. Sadeleştirilen yapı formlarının arazi eğimine uygun farklı yükseklikteki hareketleri bütünde doğal bir siluet oluşmasını sağlamıştır. Alışılagelmiş, mevcut imar koşullarının bir anlamda dayattığı birbirinin tekrarı kimliksiz tekil bloklar yerine doğal bir silueti hedefleyen yatay bir yapı formu oluşturulmuştur. Birbiri ile yatayda ilişkili bloklar düşeyde farklı yükseltiler oluşturmaktadır. Birbirine yakın yüksek katlı bloklar yerine daha yatay etkiye sahip bloklar şeklinde tasarlanmıştır. Sadece 5 blok 7 kat üzeridir. Ahşap elemanlar ile çerçeveler oluşturularak tasarımın ana kurgusu bu şekilde sağlanmıştır.

Tüm yapıların bodrum katları, hem çeşitli servis ve sığınak alanlarını hem de farklı işlevlerin kapalı otopark gereksinimini karşılayacak şekilde tasarlanmıştır. Konutların otopark ulaşımı ile yaya giriş-çıkışları kuzey yönündeki tali yoldan, ticari yapınınki ise güney yönündeki caddeden sağlanmıştır. Zemin düzleminin olabildiğince araçlardan arındırılarak yeşillendirilmesi, ancak acil durumlarda kullanılacak bir servis yolunun tüm bloklara ulaştırılması öngörülmüştür.

Arazideki kot farkından yararlanılarak, bodrum katın orta bölümündeki sosyal tesisler aynı kottaki kamusal bahçe ile ilişkilendirilmiştir. Bu katın diğer bölümleri ise kapalı otopark ve servis işlevleri ile değerlendirilmiştir. Taşıyıcı sistem ve genel planlamada sağlanan modülasyon, hem yapım için öngörülen hızlı yöntemleri, hem de kolayca dönüştürülebilen iç yerleşimleri olanaklı kılmıştır. Dış yüzeylerde kaplama malzemeleri olarak kullanılan sıcak ahşap ve doğal taşın, zamanla oluşacak eskimeyi güzelleştireceği öngörülmüştür.
DEVAMINI OKU