×
×

MAHMUT SAMİ LİSESİ

YER
İNŞAAT ALANI
YAPIM TARİHİ
SELÇUKLU/KONYA
15.780 m²
2016
Modern öğretim kurumlarından biri olmayı amaçlayan 1428 öğrencilik, 42 derslikli Mahmut Sami Ramazanoğlu okulu; bir avlu çevresinde sıralanan eğitim birimleri, kütüphane, kapalı spor salonu ve çok amaçlı salondan oluşmaktadır.

Tüm birimlerin; nitelikli ve tanımlı mekanlar oluşturacak şekilde doğayla daha yakın ilişkiler kurması amaçlamıştır. Bahçenin, öğrencilerin ve öğretmenlerin sürekli iletişim içinde olacakları bir mekan olarak kullanılması tasarımın ana kararlarından biridir. Tüm birimleri tek bir yapı kütlesinde toplamak yerine doğayla buluşmayı sağlayacak şekilde daha fazla yüzey oluşturularak kütleler parçalanmıştır. Her birim, bağımsız bir yapı olarak kullanılabildiği gibi iç mekanda birbirleri ile bağlantılı olup tüm yapılar nitelikli bir dış mekan oluşturmaktadır. Birbirinden ayrı fonksiyonlar merkezi bir alan etrafında uygun geometrilerle yerleştirilmiştir. Bahçede oluşturulan insan ölçeğindeki arkatlar, promenadı daha tanımlı hale getirmektedir.

Sıcak bir atmosfer oluşturmak amacıyla mekanlarda; çeşitli malzeme, renk ve doku bir arada kullanılmıştır. Tüm mekanların çevreyle ilişkili olması için geniş cam yüzeylerinin yoğun olduğu cephe kurgusunda; sağır yüzeyler, taş ve ahşap dokusu kullanılarak tasarım dili dengelenmeye çalışılmıştır.

Kapalı spor salonunun mekânsal özellikleri ile alan için bir sosyal odak noktası olması amaçlanmıştır. Kendine özgü cephe karakteri ile eğitim birimlerinden ayrılan yapı, yenilikçi bir bakış açısıyla ele alınmıştır. Tüm iç mekanın algılanabildiği giriş kısmındaki amfi; öğrenciler için bir toplanma birimi olarak tasarlanmıştır

Yeşil avluyu gören en iyi manzaralı konuma kütüphane yerleştirilmiştir. Derslik birimlerinin kesişim noktasında bulunan kütüphanenin geniş cam yüzeyleri, mekanın bahçeye doğru akışkanlığını sağlamaktadır.

Klasik okul binalarındaki koridor sisteminden farklı olarak derslikler lineer bir düzenleme ile tek koridorlu olarak tasarlanmıştır. İç mekanda saydamlık sağlaması açısından koridorlar geniş tutularak, geniş galeri boşluğuna yönlendirilmiştir.
DEVAMINI OKU